AKSOY’da PRESCHOOL

Bilimsel araştırmalara göre bir dili öğrenmenin en etkili ve kolay yolu küçük yaşlardan itibaren dili günlük rutinlerinde deneyimlemektir. Bu veriden hareketle anaokulumuzda İngilizce dil eğitimi, çok önemli bir yere sahiptir. Hedefimiz, İngilizce dilini okul yaşantısına dahil ederek, doğal ortamda içselleştirilmesini sağlamaktır.

Yaparak yaşayarak  öğrenme metotları olan öykülendirme (Storytelling), dil oyunları (Language Games) ve yaratıcı drama (Creative Drama) çalışmalarıyla öğrenciler İngilizce diliyle iç içe zaman geçirirler.  Bu sistem ile öğrencilerimizde İngilizce dilini öğrenmeye yönelik  istek ve dil öğrenmeye karşı kendine güven duygusu pekiştirilmiş olur.

 

Problem Çözme Becerileri, Scamper Çalışması

Problem çözme yeteneği her alandaki zorluklarla başa çıkmadaki rolünden dolayı, okul programımızın ana hedeflerinden biridir. Bu çalışmalarımız sırasında çocukların düşüncelerinde kendilerini özgür hissetmeleri büyük önem taşır. Dersimizde öğrencilerden verilen problem durumlarına olası değişik çözüm önerileri geliştirmeleri yada problemin olası nedenlerini tahmin etmeleri istenir.

Scamper ise hayal gücünü destekleyen, pratik ve eğlenceli bir tür beyin fırtınası tekniğidir. Değiştirme, birleştirme ve geliştirme anlamına gelir. Scamper tek bir nesneye yöneltilen düşünme yöntemidir ve özgün ürünler ortaya koyma şansı verir. Bunun için tek bir nesne seçilir ve beyin fırtınası yoluyla bu nesne değiştirilip geliştirilir.

Kodlama

Unplugged (Bilgisayarsız) kodlama, çeşitli kart oyunları ve fiziksel etkinlikler yardımı ile çocuklara kodlama eğitimi vermek için kullanılan teknikler bütünüdür.  Bilgisayar olmadan verilen kodlama eğitiminde temel mantık bir senaryo üzerinden öğrencilerin problem çözmesini sağlamaktır. Bilgisayarsız kodlama ile çocuklarımızın ihtiyacı olan fiziksel aktivite, işbirlikli öğrenme, iletişim becerilerinin geliştirilmesi, problemi çözerken olasılıklı düşünme becerisini geliştirmesi ve bir problemin farklı çözüm yollarını keşfetmesi gibi pek çok kazanım elde etmiş oluruz.

Bilim Dünyasına Yolculuk

Öğrencilerimizin bilim ve araştırma dünyasını eğlenerek keşfettikleri bu derste, merak ettiklerini ilgi çekici deneylerle öğrenme fırsatı bulurlar. Her hafta yaptığımız bir deney ile gözlem, analiz ve neden-sonuç ilişkisi kurma ve problem çözebilme becerilerini gelişir, merak duygularını aktifleşir, duyuları konusunda farkındalık kazanırlar.

Dikkat Çalışmaları:

Düşündürürken öğreten, öğretirken de düşündüren oyuna dayalı dikkat çalışmaları saatimizde,  öğrencilerimizin gelişim dönemine uygun olarak sayı, nesne, yer-yön, geometrik şekil, renk kavramlarının pekişmesini; ilişki kurma, akıl yürütme ve dikkati sürdürme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktayız.

Hafıza ve öğrenme yetilerini geliştiren en güzel uygulamalardan biri olan sudoku bulmacaları da eğitim sistemimiz içinde düzenli olarak yer almaktadır. Konsantrasyonu arttıran sudoku çalışmaları problem çözme becerisini arttırırken, beyni de dinlendirir, planlı hareket edebilmeyi öğretir.

Benim İcadım, Atıktan Sanata

Görsel Santalar dersi olarak da planladığımız ‘Benim İcadım’ dersimizin, temel amacı, öğrenmeyi, üretmeyi eğlenceli bir yaşam biçimi olarak keşfetmelerini sağlamaktır. “Sanat Etkinlikleri” öğrencilerimizin temel küçük kas becerilerini, hayal güçlerini kullanarak geliştirebilmelerine olanak sağlayan etkinlikler; artık materyallerle çalışmalar, boya çalışmaları, kağıt işleri ve yoğurma maddeleri ile çalışmalar biçiminde planlanarak uygulanmaktadır.

Mutfak

Haftalık düzenlenen mutfak etkinliğimiz ile öğrencilerimiz gıdalara karşı sorumlu bir şekilde davranmayı ve yemeklerin sağlıklı bir şekilde hazırlanmasını anaokulumuz içinde yapılandırılmış mutfağımızla deneyimleyerek öğrenirler.

Oyunla Öğreniyor, Dünyamı  Şekillendiriyorum

Aksoy lu nesiller yetiştirirken yaparak yaşayarak öğrenmenin önemini çok iyi biliyoruz. Aksoy’un okul öncesi eğitiminde yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış oyunla öğrenme önemli bir yer tutmaktadır. Akıl yürütme, eleştirel düşünme ve yeni durumlara adaptasyon sağlayabilme becerilerinin gözlenebilmesine fırsat veren yapılandırılmış oyun yöntemi çocuğun öne çıkan özelliklerinin oynanan kurallı oyunlarda verilen kazanımların öğrenilmesi sağlanmaktadır.

Bahçede Oyun

Bahçe ve bahçe oyunları yani doğa bizim için çok önemlidir. Almanların “Kötü hava yoktur, yanlış giysi vardır” sözünden yola çıkılarak okulumuzda hemen hemen her hava koşulunda bahçeye çıkılmasını hedefleriz.

 

 

PORTFOLYO

Portfolyo, çocuğun belli bir zaman periyodu içindeki gelişimsel durumuna ait özellikleri ve değişimleri yansıtan çok boyutlu bir çalışmadır. Öğrenci merkezli olan portfolyo etkinliği ile öğrencilerimiz yıl boyunca yapılan etkinlikler arasından seçilen çalışmalarını sunar, çeşitli konuları ne derecede ve nasıl öğrendiğini; nasıl düşündüğünü, sorguladığını, analiz ettiğini ve ürettiğini ebeveynlerine okul ortamında yansıtırlar. Bu süreçteki gayret bizler için çok önemlidir. Portfolyolar kişiseldir, bireysel yetenek ve çabayı sunar. Öğrencilerimiz de bu süreçte kendi kendilerini değerlendirirken, etkinlikler üzerindeki farkındalıklarını arttırmış, güven kazanmış, sosyal becerilerini güçlendirmiş ve dil gelişimlerine katkı sağlamış olurlar.

KONU FİNALİ ŞENLİKLERİ

Eğitim sürecimizde hayvanları ve bitkileri konu edinen çalışmalar, okul öncesi eğitime yeni bir bakış açısı ve deneyim getiren uygulamalar bütünüdür. Bu çalışmalar çocukların bir konu etrafında 360 derece dönmelerini sağlamaktadır. Çocukları düşünmeye teşvik eden ve onları merkeze alan uygulamalarda öğretmen daha çok gözlemci konumundadır.

Her konu bitimi sonrası ise bilgi, deneyim ve eğlenceyi bir araya getiren ŞENLIKLER gerçekleştirilerek öğrenme sürecinin eğlenceli bir şekilde tamamlanması sağlanır.

EĞİTİMDE İLETİŞİM VE VELİ İŞBİRLİĞİ

Okul öncesi eğitimde çocuk, ebeveyn ve okul arasındaki iletişimin, çocuğun okulla olan ilişkisini ve başarısını etkilediği görülmüştür. Buna paralel olarak çocuğun okula olan bağlılığı ve başarısı okul-ebeveyn arasındaki ilişki ile doğru orantılıdır.

Okulumuzda sınıf öğretmeni, rehberlik servisi ve veli iletişiminin sağlıklı sürdürülmesi ile eğitim öğretim sürecinde istenilen en üst başarıya ulaşılabilmekteyiz.

Yüz yüze bireysel görüşmeler, veli toplantıları, haftalık  telefon  görüşmeleri ile öğrencinin hem ev ortamında hem de okul ortamında gelişimi takip edilmekte ve yapılan işbirliği ile istenilen sonuçlar rahatlıkla alınabilmektedir.

Öğrencinin özgüvenli bireyler olarak topluluk karşısında kendini ifade edebilmesini sağlayan etkinliklerle veli toplantıları daha da verimli ve renkli geçmektedir. Her dönem bir veli toplantısı, sınıf etkinliklerinin de sergilendiği bir program şeklinde gerçekleşmektedir.

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)