PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

HER ZAMAN VE HER YERDE RUH SAĞLIĞI

Muradiye Öğretim Kurumlarında  Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri diğer eğitim çalışmaları ile birlikte planlandığından eğitim-öğretim anlayışımızın ayrılmaz bir parçası ve bütünleyicisidir. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri kendini tanıyan, kendine sunulan eğitsel ve mesleki fırsatları değerlendirebilen, sorumluluk alabilen bireyler yetiştirilmesini ve bireylerin toplum içinde sağlıklı bir şekilde yaşamlarını sürdürebilmeleri için sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. Psikolojik Danışma ve Rehberlik hizmetlerinin amaç ve ilkeleri öğretim kademelerine göre değişmemekle birlikte uygulanan programlar, etkinlikler, kullanılan yöntem ve teknikler, müdahale biçimleri ve yoğunluğu bireylerin ihtiyaçları ve gelişim özellikleri dikkate alınarak belirlenir. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bireylerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla aşağıdaki öğretim kademelerinde yürütülür: a) Okul öncesi dönemde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; çocuğun kendini tanıması, sosyalleşmesi, özgüven geliştirmesi, sınırlarını keşfetmesi, okula uyum sağlaması, okula ve öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi, yetenek ve ilgi alanları hakkında farkındalık kazanması amacıyla yürütülür. b) İlkokul kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin okula uyum sağlaması, eğitim ortamlarına ve öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmesi, öğrenmeyi öğrenme ve öğrendiklerini aktarmaya yönelik bilişsel beceriler kazanması, kendini tanıması, özgüven geliştirmesi, duyguları tanıma ve ifade etme, arkadaş edinme, problem çözme gibi becerileri kazanması amacıyla yürütülür. c) Ortaokul kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin arkadaşlık ilişkisi kurma ve geliştirme, karar verme, sorumluluk alma ve çatışma çözme gibi yaşam becerileri kazanması, ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlaması, kendine uygun öğrenme yöntemleri doğrultusunda çalışma becerileri geliştirmesi, ilgi, yetenek ve kişilik özellikleri ile güçlü ve zayıf yönlerini fark ederek kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim kurumlarına yönelmesi amacıyla yürütülür. d) Ortaöğretim kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; öğrencinin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturması, ergenlik dönemindeki değişimlere uyum sağlaması, değerlerini fark etmesi ve kendi değerleri ile toplumsal değerler arasında bağ kurabilmesi, verimli, sistemli ve planlı çalışma alışkanlığı kazanması, kariyer hedefleri doğrultusunda üst öğrenim, meslek ve iş alanlarına yönelmesi amacıyla yürütülür. Öğrencilere sürekli nasihatte bulunan bir rehberlik anlayışı yerine öğrencinin hayat yolculuğuna eşlik ederek farkındalığını artırmak, onları içinde bulundukları okul ve yaşadıkları toplum hakkında bilgilendirmek, bireysel yardım görmelerini sağlamak, kendilerini tanımalarına ve yeteneklerini fark etmelerine yardımcı olmak, etkinlik ve görüşmelerle bilincin duvarlarını aşmak ve hayata dair doğru mesajlar vermeyi amaçlamaktadır. Rehberlik çalışmalarımız bireyin kendine ilişkin konularda karar verme hakkına saygı, gizlilik, güven, bireyin değerliliği ve gönüllülük ilkelerine dayanır. Her bir öğrencimizin bilişsel, duygusal, manevi ve sosyal gelişimini önemseyip, duygu ve düşüncelerini doğru ifade edebilen, psikolojik sağlamlığı yüksek şahsiyetli bireyler olmaları için gelişim dönemlerine uygun her türlü desteği verir. Öğrencilerimizin karşılaştıkları güçlüklerle başa çıkmaları, kendilerine uygun seçimler yapmaları ve doğru hedef belirleme ve karar verebilmelerinde destek vererek yardımcı olunur. Her zaman öğrenci ve velilerimizin istek ve ihtiyaçlarını yakından takip edip, öğrenci veli ve öğretmen arasında bir köprü kurarak, etkin bir iş birliği ile devam ettirilmektedir. En az dönemde bir defa hem öğrenci hem veli ile birebir ve grup görüşmeleri profesyonel bir şekilde gerçekleştirilir. Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın özünde okulu bir insan vücudu kabul edersek, yaşamı ve canlılığı sürekli kılan, tüm hücrelere nüfuz eden kan pompalayıcı bir kalp görevindedir. Öğrencinin kendini gerçekleştirme, mevcut ve olası problemleri çözme yolunda hazır bilgi sunmaktan öte zengin bir bakış açısı kazandırır. Kurumumuzda PDR Hizmetleri öğrenci, veli ve öğretmene gelişimin sınırlarını ömre yayan bir eğitim öğretim anlayışıyla yaklaşır. Eğitim araçlarının teknik gelişmelere bağlı olarak çeşitlenmesi, bu süreci tüm öğrenciler için kolay, tolere edilebilir kılmaktadır. Ancak rehber öğretmenlerimiz bunu gelenekselleşmiş bakış açısıyla bir alternatifin değerlendirilmesi değil adeta bir refleks olarak gündemine almıştır.
Geri
İleri

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)